LISTA: 5 strategier för budgivning som du bör känna till!

  1. Det snabba svaret – att buda direkt efter att du blivit överbudad.

+ Du framstår som envis, vilket gör att konkurrenter rikerar att hoppa av budgivningen, då de tror att du aldrig kommer ge dig.

Priset drar iväg snabbt om någon budar med samma strategi som du.

 


  1. Det tidiga budet – att buda innan visningarna är färdiga.

+ Konkurrenter som går på visning efteråt riskerar att tappa intresset, då budgivningen redan satt igång.

Du hinner inte få grepp om vad andra skulle kunna tänka sig att ge för boendet.

 


  1. Det ojämna budet – att buda över jämna bud (TÄNK PÅ: de allra flesta sätter sitt maxbud på en jämn siffra).

+ Du kan vinna en budgivning genom att buda över ’’ojämnt’’ (ex. med några tusen kronor) när någon annans slutbud ligger på exakt 3 miljoner kronor.

Att lägga ett ojämnt bud kan kännas obekvämt för många.

 

 

  1. Slutprishöjningen – att lägga ditt maxbud direkt (lär avskräcka)!

+ Du vinner budgivningen om ingen annan har ett maxbud som sticker över ditt.

Du kan inte gå högre om någon annan har ett högre slutpris.

 

 

  1. Avskräckaren – att lägga ett mycket högre bud för att avskräcka tveksamma köpare.

+ Dina konkurrenter kan bli avskräckta och lämna budgivningen.

Priset drar iväg snabbt, och i värsta fall kan bostaden bli värd mer än vad den egentligen är.

 

Det här händer på listed just nu

LISTED rekommenderas

Vårt mål är att 100% av våra nya kunder kommer via rekommendationer.

Skicka in din rekommendation

Vi vill veta vad du tycker om oss. Skicka in ditt omdöme till smile@listed.se

Visning med nytt intryck

Välkomna på visning med ett nytt intryck!

Speedvärdering

Speedvärdering är vad det heter, du får en värdering mycket snabbt. Du skickar oss information om din bostad. Fördelen med detta är att du får informationen snabbt.

Jag vill ha en speedvärdering

15% extra på din försäljning

Ladda ner vår gratis "måste guide" för att få ut upp till 15% extra på din bostadsförsäljning.



    Traditionell värdering

      Samarbetspartners och branschorganisationer